Yaşam

Mafya Filmlerinin Turuncu Versiyonu: ‘The Godfather’ Dizisinde Portakallar Ne Anlama Geliyor?

Merhaba. Francis Ford Coppola’nın The Godfather filminde portakallar önemli bir sembol ama bu motifin filmde yer almasının şaşırtıcı bir nedeni var.

Detaylar haberimizde!

Mario Puzo’nun türünün tek örneği romanından uyarlanan, Francis Ford Coppola’nın 1972 yapımı bu efsanevi gangster filmi, kudretli suç imparatorluğunun dizginlerini isteksiz ve asi oğlu Michael’a veren mafya babası Vito Corleone’nin etrafında dönüyor.

The Godfather vizyona girdiği sırada şimdiye kadar yapılmış en yüksek hasılat yapan filmdi. Bugün evrensel bir şaheser olarak övülen The Godfather, aslında keskin gözlü izleyicilerin fark ettiği semboller ve motiflerle dolu.

Baba, karanlık, şiddetli, alaycı sinemaların beklenmedik bir şekilde yükselişe geçtiği “Yeni Hollywood” hareketinin temel taşlarından biriydi. The Godfather’ın pek çok unsuru, atın kellesinin alınmasından reddedilemeyecek tekliflere kadar kültürel bir motif haline geldi. Örneğin portakal!

The Godfather serisinde portakallar değerli bir sembol olarak karşımıza çıkıyor. Tam kötü bir şey olmak üzereyken, film boyunca aralıklı olarak portakallar belirir. Genellikle bir karakter ölmeden önce veya şok edici trajedilerden önce ekranda görünürler.

www.davidbcalhoun.com

Örneğin Vito Corleone sokakta portakal alırken vurulur. Yere çarptığında, portakallar caddenin karşısına dağılır. Jack Woltz’un kopmuş atın başı yatağında görünmeden önce, Tom Hagen ile yemek yediği yemek masasında da portakallar görülüyor.

The Godfather’ın sonunda gerçek Vito’nun ölmeden hemen önce torununu eğlendirmek için bir portakal soyduğunu ve ağzında portakal kabuğuyla hız yaptığını görüyoruz. Ancak bu motifin ardındaki niyet, tam olarak izleyicinin ondan okuduğu şey değildir.

Filmde portakallar, bir karakterin başına gelmek üzere olan bir trajedinin habercisi ve seyirciye sahnedeki karakterlere fazla bağlanmamalarını öğütleyen bir ifadedir.

The Godfather’ın çekim aşamasıyla ilgili kitabında yazar Harlen Lebo, klasik gangster filmlerindeki portakalların kasvetli film setini renklendirmeyi amaçladığını savunuyor. Lebo, The Godfather Legacy’de “Portakallar, kasvetli giyimli setlerin özenle seçilmiş bir tamamlayıcısıydı” diye yazıyor. O yazıyor.

Sinema tarihinin en ikonik görsel sembollerinden biri böyle bir tesadüf sonucu ortaya çıktı. Peki The Godfather’daki portakallar diğer filmleri nasıl etkiledi?

Godfather’ın ikonik turuncu turuncu sembolü, böcek tipi yapımların her yerinde görülebilir. The Sopranos’ta Tony, canına kıymaya karar vermeden hemen önce portakal suyu içer. Breaking Bad’de Walt, Albuquerque’ye döndüğünde ürkmüş bir komşu bir torba portakal düşürür.

Point Break’te bir gözetleme sırasında, mermiler uçmaya başlamadan önce bir adam sokakta portakal satıyor. The Godfather sinemada öyle bir dönüm noktası ki diğer bir yanlışı da filmlerin ve dizilerin hep ölümü ve trajediyi çağrıştıran portakal kullanması.

‘Baba’ sinemasındaki görsel semboller hakkında ne düşünüyorsunuz? Yorumlarını bekliyoruz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu